pričom sú nasledované ďalšími mesačníkmi s hodnotami sledovanosti danými
predovšetkým veľkosťou cieľovej skupiny, ktorú sa snažia osloviť.
Počúvanosť
rádií na Slovensku prechádza pomalými zmenami, najmä čo sa týka počúvanosti.
Zmeny sú spôsobené predovšetkým vznikom nových súkromných staníc a ich
počúvanosť je jednoznačne podmienená pokrytím. Verejnoprávny Slovenský rozhlas
prevádzkuje stanice s takmer celoplošným pokrytím populácie SR a súkromné
stanice sa dajú rozdeliť do kategórií podľa pokrytia na multiregionálne
(Expres, Lumen, Fun, Twist, Koliba – od roku 2001 Okey), regionálne (Forte,
Hviezda FM, Rebeca, B1, Kiks, Východ, Žilina, N-rádio) a ostatné lokálne
(Flash, TOP, Frontinus, Adut, Beta, Hit FM 96,4, Max). Dominujú hudobné –
hitové rádia, ku ktorým patrí väčšina súkromných rádií. Až v poslednom
období sa začínajú výraznejšie špecializovať a obsadzovať jednotlivé segmenty.
Prvé hudobne úzko špecializované súkromné bolo rádio Ragtime so svojim
alternatívnym hudobným formátom, ktoré naštartovalo segmentáciu na trhu rádií,
ktorá prebieha postupne svojim pomalým ale istým vývojom.
Trh je charakteristický tým, že má dominantnú jednu stanicu Slovensko 1,
ktorú prevádzkuje verejnoprávny Slovenský rozhlas. Postupne stráca svoju
počúvanosť, ale aj napriek tomu je stále v pozícii lídra. Od roku 1994 jej
klesla veľkosť poslucháčskej obce z 51% na 30% v roku 2000.
Trh sa postupne diferencuje predovšetkým podľa veku, kde staršie skupiny uprednostňujú Slovensko 1 a mladšie hudobné, prevažne súkromné stanice. Ďalšia