stanica Slovenského rozhlasu Rock FM rádio postupne stratila svoje
postavenie druhého najpočúvanejšieho rádia (z počúvanosti 38% v roku 1994
na 12% v roku 2000) a zaradila sa do druhej skupiny najpočúvanejších
multiregionálnych rádií Fun a Koliba (od roku 2001 Okey) s počúvanosťou okolo
10%. Tretiu skupinu predstavujú rádia s počúvanosťou 6% a menej.
V roku 1998 nastal zlom v počúvanosti rádií, kedy významne klesla dĺžka
počúvania rádií populáciou SR z približne 4 hodín na 3 hodiny denne. Táto
skutočnosť sa dá pripísať čiastočne aj ukľudnením celospoločenskej situácie
po voľbách a menším dopytom po informáciách.
Pod vplyvom nízkej kúpnej sily obyvateľstva sa televízia stala
„najlacnejším“ zdrojom informácií a zábavy pre široké vrstvy obyvateľstva. Na
televíznom trhu dominovala v celom období jedna televízia. Pred začiatkom
vysielania TV Markíza (vysiela od roku 1996) to bola verejnoprávna STV 1,
ktorú denne sledovalo 70% osôb z populácie SR. Po nástupe TV Markíza a vplyvom
politických väzieb na Slovenskú televíziu sa stala najsledovanejšou TV Markíza,
pričom ju denne sleduje okolo 75% osôb z populácie SR a sledovanosť
STV 1 klesla na 30%. Treťou najsilnejšiou televíziou je dlhodobo česká TV
Nova, ktorú sledovalo okolo 20% populácie a v poslednom období sa jej
sledovanosť pohybuje nad 15%. Program STV 2 postupne klesol so
sledovanosti 23% v roku 1994 na 7% v roku 2000. Ostatné televízie nepresiahli
sledovanosť 10% populácie a televízny trh si zachováva „deformovaný“ charakter
jednej dominantnej televízie.