tradičných denníkov si svoje miesto na trhu našiel ekonomický denník
Hospodárske noviny, z ktorého sa v roku 1999 odčlenila skupina redaktorov s
projektom Hospodársky denník. Prívržencov samostatného Slovenska a Vladimíra
Mečiara oslovoval denník Slovenská republika, ktorú po voľbách v roku 1998
nahradil denník Nový deň. Zatiaľ posledný úspešný projekt Korzár vychádzajúci v
regionálnych mutáciách vznikol na tradíciách regionálnych denníkov Hlas ľudu,
Smer, Lúč a mimobratislavských večerníkov, ktoré si na trhu nenašli svoje
miesto a neúspešne dopadlo aj vydávanie celoštátnych novín Slovenský denník,
Smena - Nová smena mladých, Trhák.
Trh týždenníkov je pomerne štrukturovaný a špecializovaný.
Najsledovanejšie sú periodiká zamerané na spoločenské, ženské témy a TV
program. Aj ďalšie špecializované periodiká mapujúce ekonomické, politické,
cirkevné témy, prehľad zahraničnej tlače a inzertné média majú svoj priestor na
trhu, aj keď majú nižšiu hladinu čítanosti. Trh týždenníkov je charakteristický
tým, že tradičné tituly počas obdobia rokov 1993 – 2000 postupne strácajú na
čítanosti (Slovenka, Život, Nedeľná Pravda – Moment od roku 98, Katolícke
noviny, Express – International Express od r. 97) a presadzujú sa nové značky
Plus 7 dní, Týždenník Markíza (s podporou TV Markíza) a na trhu sú prítomné aj
ďalšie postsocialistické značky Eurotelevízia, TV komplet, Trend, Profit,
Vasárnap, Szabad Újság, Tina, Katka, Dominofórum a ďalšie. Preto sa dá
očakávať, že trh týždenníkov sa bude ďalej špecializovať a segmentovať, čo môže
podnietiť vznik nových projektov, z ktorých sa v prvom desaťročí 3. milénia
môžu vyprofilovať silné – čítané periodiká. Trh týždenníkov je menej stabilný
ako trh denníkov a naďalej ho budú destabilizovať nové značky.