< predchádzajúca strana - ďalšia strana >

 

Prvých desať tlačených médií v roku 2000 však vykázalo práve také príjmy, ako malo prvých desať v predchádzajúcom roku. Podľa vyjadrení viacerých odborníkov sa však v minulom roku zastavil prepad reálne získaných peňazí z inzercie v porovnaní s cenníkmi.

 

TV Markíza odvysielala 60 percent celého monitorovaného objemu a 86 percent objemu všetkých televízií. Jej náskok pred konkurentmi sa rok čo rok zvyšuje. K tomu prispieva aj pokračujúci razantný prepad jej prenasledovateľa – kanála STV 1. Verejnoprávnej televízii nepomohlo ani 50-percentné zlepšenie STV 2. Slovenská televízia tak na oboch svojich okruhoch odvysielala spolu 10 percent televíznej reklamy, čo je o štyri percentné body menej ako v predchádzajúcom roku.

 

Spomedzi rádií zaznamenali stagnáciu, respektíve mierny pokles, oba monitorované okruhy verejnoprávneho Slovenského rozhlasu. Naproti tomu obaja lídri – Rádio Twist i Fun Rádio si polepšili. Najvýraznejší skok dopredu zaznamenalo Fun Rádio a skresalo tak náskok Twistu. Ten sa dostal v roku 1999 do trháku, keď Fun prvýkrát výraznejšie zaostalo. Twist navyše po prvýkrát prekonal spoločný objem Rock FM Rádia a Slovenska 1. Ako povedali pre týždenník Trend zástupcovia spoločnosti PSMA, ktorá exkluzívne predáva reklamný čas na všetkých staniciach Slovenského rozhlasu, jej obrat sa reálne mierne zvýšil, pričom reálny príjem stanice Rock FM nepatrne vzrástol o dve percentá. Vyššiemu rastu zabránil podľa PSMA prepad počúvanosti tejto stanice. Naopak, reklamné príjmy stanice Slovensko 1 sa v roku 2000 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili o 23 percent. Slovensko 1 si však s výnimkou Bratislavy udržuje vo všetkých ostatných regoiónoch výrazný náskok v počúvanosti.

 

Spomedzi tlačených médií sa poradie na prvých troch priečkach nezmenilo. Nový Čas zaznamenal na prvej priečke stagnáciu a vzdiali sa od svojho bezprostredného prenasledovateľa – denníka Pravda. Ten zaznamenal zhruba 10-percentný prepad monitorovaného objemu. Priblížili sa tak k nemu tretie Sme a na štvrtom mieste najúspešnejší týždenník Plus 7 dní s nárastom v okolí 15 percent. Do Top 10 sa predral nový týždenník Markíza a Národná obroda. Tá vykázala nárast o 33 percent, čo je dôsledok tesnejšieho spojenia s TV Markíza a uverejňovanie ,,vlastnej" inzercie skupiny okolo tejto televízie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

< predchádzajúca strana - ďalšia strana >