Prvých desať
tlačených médií v roku 2000 však vykázalo práve také príjmy, ako malo prvých
desať v predchádzajúcom roku. Podľa vyjadrení viacerých odborníkov sa však v
minulom roku zastavil prepad reálne získaných peňazí z inzercie v porovnaní s
cenníkmi.
TV Markíza
odvysielala 60 percent celého monitorovaného objemu a 86 percent objemu
všetkých televízií. Jej náskok pred konkurentmi sa rok čo rok zvyšuje. K tomu
prispieva aj pokračujúci razantný prepad jej prenasledovateľa – kanála STV 1.
Verejnoprávnej televízii nepomohlo ani 50-percentné zlepšenie STV 2. Slovenská
televízia tak na oboch svojich okruhoch odvysielala spolu 10 percent televíznej
reklamy, čo je o štyri percentné body menej ako v predchádzajúcom roku.
Spomedzi rádií
zaznamenali stagnáciu, respektíve mierny pokles, oba monitorované okruhy
verejnoprávneho Slovenského rozhlasu. Naproti tomu obaja lídri – Rádio Twist i
Fun Rádio si polepšili. Najvýraznejší skok dopredu zaznamenalo Fun Rádio a
skresalo tak náskok Twistu. Ten sa dostal v roku 1999 do trháku, keď Fun
prvýkrát výraznejšie zaostalo. Twist navyše po prvýkrát prekonal spoločný objem
Rock FM Rádia a Slovenska 1. Ako povedali pre týždenník Trend zástupcovia
spoločnosti PSMA, ktorá exkluzívne predáva reklamný čas na všetkých staniciach
Slovenského rozhlasu, jej obrat sa reálne mierne zvýšil, pričom reálny príjem stanice
Rock FM nepatrne vzrástol o dve percentá. Vyššiemu rastu zabránil podľa PSMA
prepad počúvanosti tejto stanice. Naopak, reklamné príjmy stanice Slovensko 1
sa v roku 2000 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili o 23 percent.
Slovensko 1 si však s výnimkou Bratislavy udržuje vo všetkých ostatných
regoiónoch výrazný náskok v počúvanosti.
Spomedzi tlačených médií sa poradie na prvých troch
priečkach nezmenilo. Nový Čas zaznamenal na prvej priečke stagnáciu a vzdiali
sa od svojho bezprostredného prenasledovateľa – denníka Pravda. Ten zaznamenal
zhruba 10-percentný prepad monitorovaného objemu. Priblížili sa tak k nemu
tretie Sme a na štvrtom mieste najúspešnejší týždenník Plus 7 dní s nárastom v
okolí 15 percent. Do Top 10 sa predral nový týždenník Markíza a Národná obroda.
Tá vykázala nárast o 33 percent, čo je dôsledok tesnejšieho spojenia s TV
Markíza a uverejňovanie ,,vlastnej" inzercie skupiny okolo tejto
televízie.