< predchádzajúca strana - ďalšia strana >

v minulosti.  Denník Pravda mal tradične čitateľov s vysokým vekovým priemerom, ale aj s pomerne vysokou úrovňou vzdelania.

 

Vydavateľom denníka je Perex (vo vlastníctve Harvardských fondov) donedávna na čele s generálnym riaditeľom Pavlom Minárikom, ktorý bol donedávna aj šéfredaktorom nielen denníka Pravda, ale aj týždenníka Moment. Obe periodiká išli výrazne dole s nákladom, čo spôsobilo nahradenie Minárika na poste šéfredaktora Pravdy bývalým šéfredaktorom úspešného českého denníka Mladá fronta Dnes Petrom Šabatom.  Minárik zostal šéfredaktorom týždenníka Moment a členom predstavenstva Perexu, ktorý Pravdu a Moment vydáva. Predsedníčkou predstavenstva Perexu je Adriana Matysová a do funcie generálnej riaditeľky vydavateľstva po posledných zmenách nastúpila Tatiana Repková, bývalá šéfredaktorka a riaditeľka vydavateľstiev týždenníka Trend a denníka Národná obroda. Personálne zmeny súvisia so snahou vydavateľstva posilniť jeho pozíciu na slovenskom tlačovom trhu.

 

Šport     

 

Popri dvoch ekonomických denníkoch je dnes Šport  jediným špecializovaným denníkom na trhu slovenskej celoštátnej dennej tlače.  Treba dodať, že aj relatívne úspešným, nakoľko sa v posledných prieskumoch čítanosti radí na druhé miesto so 7 percentnou dennou čítanosťou, čo znamená 280 000 čitateľov denne. Aj keď sa denník nezapojil do systému overovania nákladov tlače, podľa čítanosti možno jeho náklad odhadovať na 60-70 000 exemplárov.

 

Denník Šport po ťažkostiach začiatkom deväťdesiatych rokov, ktoré mu spôsobil úbytok čitateľov, ochotných kupovať si Šport ako doplnkové čítanie k iným, univerzálnym denníkom, sa postupne presadil koncepciou „denník naruby“, čiže zaradením domáceho a zahraničného spravodajstva tam, kde iné denníky ponúkajú šport. Noviny teda vyšli v ústrety čitateľom, ktorí sa zaujímajú najmä o šport a politika s ekonomikou ich zaujíma iba okrajovo, preto si kvôli tomu nemusia kupovať ďalší denník a vystačia aj so Športom. Nakoniec podobnú taktiku uplatnili aj univerzálne denníky neustálym rozširovaním špecializovaných rubrík a snahou ponúknuť svojim exkluzívnym čitateľom všetko.

 

Denník Šport sa svojou obsahovou orientáciou výrazne líši od ostatných denníkov. Vyše 80% jeho čitateľov tvoria muži a takmer 60% čitatelia do 40 rokov, skôr                  s nižším ako vyšším vzdelaním. Vyše 65% jeho čitateľov je bez maturity.

 

Napriek pomerne početnej, ale zrejme málo atraktívnej cieľovej skupiny je problémom Športu výrazne nižší objem inzercie v porovnaní s denníkmi, ktoré majú porovnateľný náklad. Denník vydáva vydavateľstvo Šport Press, ktorého vlastníkom je stávková kancelária Niké. Šéfredaktor: Zdeno Simonides.

 

SME

 

Denník SME mal ťažké nielen začiatky, ale aj celé roky Mečiarovej vlády. Musel čeliť nielen politickým, právnym, ale aj ekonomickým útokom. Keď mu v roku 1996 odoprela tlačiareň Danubiaprint bežné služby, musel si ako prvý denník na Slovensku zriadiť vlastnú tlačiareň.

 

< predchádzajúca strana - ďalšia strana >