Zaujímavým momentom bola spolupráca súkromných rádií s iniciatívami
tretieho sektora. Sprievodné akcie Občianskej kampane 98 boli avizované v
takmer všetkých vysielaniach držiteľov rozhlasových licencií. Rádio Twist
vysielalo v spolupráci s SKOI kampaň o dôležitosti volieb a občianskej
zodpovednosti. Väčšina rozhlasových staníc sa aktívne zapojila do kampane
Volím, teda som, realizovanej združením Hlava 98. Asociácia pred spustením
tejto kampane opäť podnikla kroky, aby zabezpečila priechodnosť tejto kampane u
regulatívneho orgánu – Rady SR PRTV. Riaditeľka Kancelárie Rady p. Grujbárová
predbežne posúdila koncepciu kampane. Na vysielaní tejto kampane, napriek
nejasnosti zákona, nevidela žiaden problém vzhľadom na fakt, že takéto spoty je
možné na základe direktívy EU označiť za tzv. oznamy verejnej služby. Tieto sa
nepovažujú za reklamu a preto mohla byť kampaň vysielaná mimo reklamných
blokov.
Mediálnu oblasť vzrušila v čase volebnej kampane ešte kauza Markíza.
Súkromné rádiá prirodzene situáciu okolo najvplyvnejšieho televízneho médiá
monitorovali. Rádio Twist poskytlo ostatným členským rádiám Asociácie právo
preberať aktuálne informácie z vysielania Twistu a oficiálne stanovisko
Asociácie bolo k vzniknutej situácii nasledovné:
Asociácia nezávislých
rozhlasových a televíznych staníc Slovenska si uvedomuje, že hektickú situáciu
okolo televízie Markíza rámcuje interný problém vlastníckych vzťahov v
spoločnosti Markíza s.r.o. Jednou z najdôležitejších povinností štátu je však
podľa nášho názoru chrániť vlastníkov a vlastnícke práva ako také. My -
prevádzkovatelia súkromných médií, považujeme nedotknuteľnosť vlastníctva za
základ, na ktorom budujeme celú svoju činnosť. Fakt, že sa zamestnanci
Televízie Markíza ocitli pred otázkou „rozhodnúť sa" kto dnes predstavuje
legálne vedenie tohto najdôležitejšieho názorotvorného média na Slovensku, svedčí o absolútnom zlyhaní základných
funkcií štátu - súdnictva, polície, orgánov činných v trestnom konaní... Inak
by nebolo možné, aby na jednej strane bol súd schopný zrealizovať proces, ktorý
sa bežne ťahá roky, v priebehu dvoch
dní a na obranu druhej strany nepohnúť prstom... Aby v súkromnej firme nastalo
také dvojvládie, aké dnes vládne v Markíze. No a fakt, že k čomusi takému vôbec
došlo, v takom dôležitom médiu, akým je
Markíza a navyše desať dní pred voľbami, jednoducho nemôže nemať politické
pozadie. Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska
žiada kompetentné orgány, aby začali urýchlene riešiť vzniknutý stav a umožnili tým opäť normálne fungovanie
TV Markíza. Bez obnovenia právneho stavu v Markíze nebude možné blížiace sa
voľby, ktoré sú už dnes ovplyvnené nedemokratickým volebným zákonom, ktorý
zakazuje súkromným médiám účasť v predvolebnej kampani a zabraňuje im tak
poskytovať občanom plnohodnotné informácie, považovať za demokratické.
Rada SR pre rozhlasové a televízne vysielanie napokon konštatovala v
čase volebnej kampane porušenie zákona jedine v prípade Rádia TWIST. V
reportáži z tlačovej besedy SDK M. Dzurinda podľa Rady prekročil vo svojej
odpovedi hranicu „propagovania politickej strany a jej programu“.
Vznik Asociácie v roku 1992 podporila a prvý rok jej existencie s ňou
úzko spolupracovala nemecká Nadácia Friedricha Naumanna.