V tejto súvislosti sa
žiada pripomenúť, že ešte pred pár rokmi (1996) počúvalo Slovensko 1 denne
okolo 40%, Slovensko 2 (Devín) viac ako 10% a Rock FM Rádio vyše 18% dospelých obyvateľov Slovenska. Od tých čias počúvanosť všetkých okruhov SRo
klesá a klesá aj jeho podiel na trhu.
Straty pozícií na trhu sa snaží vedenie SRo vyrovnávať celou sériou
opatrení. Postatou bola zmena celkovej koncepcie na jeseň 2000, ktorej súčasťou
sa stala aj výraznejšia prezentácia média na internete.
Internetový portál SRo, označovaný aj za siedmy vysielací okruh rozhlasu s názvom Rádio Inet (www.slovakradio.sk) dostal novú tvár. Úlohou jeho redakcie, takzvaného Webcentra SRo, je v súčasnosti najmä technická koordinácia existujúcich internetových aktivít rozhlasu. Živé vysielanie Rádia Slovensko a Rádia Rock FM možno totiž cez internet počúvať už dlhší čas. Novinkou je však to, že portál bude okrem bežných informácií (napríklad o programe) prináša aj aktuálne písané spravodajstvo v šiestich jazykoch. Na jeho prípravu slúžia agentúrne zdroje, vysielanie SRo i samostatná činnosť redakcie Rádia Inet. Portál obsahuje aj zvukový archív vybraných spravodajských relácií SRo či diskusné fórum.
Verejnoprávny rozhlas v kontexte
súkromného rozhlasového vysielania
Pozícia a správanie sa SRo v kontexte rozvoja súkromného rozhlasového vysielania na Slovensku je obsiahnutá v nasledujúcej kapitole 1.1.4 Súkromné elektronické médiá.