a Rádiom Regina, tvorí Slovenský rozhlas ako
celok. Ústredná myšlienka "ladíme spolu" je kreatívne vyjadrená
celoplošnou vizuálnou reklamou v tlači a podporuje ju aj zvukový spot vysielaný
na všetkých vlnách SRo. Verejnoprávny rozhlas sa touto kampaňou pripravuje na
tohtoročné 75. výročie svojho vzniku
Slovenský rozhlas ako
verejnoprávna inštitúcia už dlhšiu dobu zápasí s finančnými problémami,
ktoré spôsobuje najmä viac ako dvestomiliónový dlh Slovenským telekomunikáciách
a nedostatočné príjmy z koncesionárskych poplatkov, keď
v slovenskom parlamente sa už niekoľko rokov nedarí presadiť ich zvýšenie.
Táto skutočnosť vytvára zlú štruktúru finančných príjmov SRo, v ktorých
koncesionárske poplatky predstavujú iba necelú polovicu, ale viac ako tretinu
tvoria priame štátne dotácie.
V porovnaní s Českým rozhlasom je to desaťnásobne viac a úplne
v rozpore s novými trendmi verejnoprávneho vysielania v Európe,
v ktorom sa presadzuje čo najmenšia závislosť prevádzkovateľov od štátu. Tento stav spolu s dlhodobým dlhom
vyvoláva trvalú inštitucionálnu krízu, ktorej riešenie je najmä po privatizácii
Slovenských telekomunikácií veľmi sťažené a bez zásahu štátu sa asi
nebude dať riešiť.
Stanica Rádio Slovensko ako prvý národný
rozhlasový okruh, je tradične programovo univerzálna, s prevahou spravodajských
a publicistických relácií. Vysiela
nepretržite 24 hodín denne. Je typickým univerzálnym vysielacím okruhom,
ktorého program obsahuje všetky hlavné žurnalistické i umelecké žánre
(spravodajstvo a aktuálna publicistika 29%, publicistika aj s blokovou hudbou
47%, literárna tvorba 8%, dramatická tvorba a seriály 4%, hudobné relácie 8%,
iné 4%).
Hudobne je okruh formátovaný stredným prúdom populárnej hudby a jej blízkymi štýlmi, ako aj reláciami ľudovej hudby (pomer 95:5 v prospech populárnej hudby). Okruh má určený 45%-ný podiel slova k 55%-ám hudby.
Adresátom vysielania je najmä populácia Slovenskej republiky nad 30 rokov i keď v štruktúre vysielania sú aj programy pre deti a mládež. Spravodajské relácie sú počas celého dňa väčšinou v hodinových intervaloch. Hlavná spravodajská relácia Rádiožurnál tvorí dominanty rána (7.00 hod.), poludnia (12.00 hod.), podvečera (18.00 hod.) a večera (22.00 hod.). Predpoludním (10.00 hod.) sa vysiela v skrátenej podobe ako Minižurnál.
V pracovných dňoch tvorí programovú zostavu prúd publicistického slova a hudby v magazínových blokoch. Cez víkend klesá periodicita spravodajských relácií.
V sobotu a nedeľu - počas víkendu sú vo väčšej miere vysielané slovesné, umelecké a zábavné programy. V programovej ponuke sú zastúpené aj relácie pre deti, mládež, športové a náboženské vysielanie. Hudobné programy sú zastúpené najmä stredným prúdom populárnej hudby najrôznejších odtieňov tohto žánrového spektra a ľudovou hudbou.
Stanica Rádio Slovensko šíri aj reklamné programy, ktoré tvoria asi 1,5% z celkovej vysielacej plochy.