< predchádzajúca strana - ďalšia strana >

silné  hlavné spravodajstvo a dramatický príbeh, podľa možnosti domáci a ešte lepšie – seriál.

 

Spravodajstvo však týmto pilierom nebolo. Málo dynamické, príliš oficiózne, so zastaralým prejavom i vizuálom, s nedostatočnou  informačnou hodnotou nemohlo byť pre väčšinu divákov príťažlivé. Navyše sa postupne nechalo zatiahnuť do politických a mediálnych manévrov takým nešťastným spôsobom, ktorý bol značne vzdialený  ideálom verejnej služby a nezávislosti. A domáca dramatická tvorba bola v troskách.

 

Proti osvedčeným komerčným titulom a formátom neponúkla STV divákom dostatočne kompaktnú, príťažlivú a hodnotnú alternatívu. Nevedela čeliť ani mohutnej, profesionálne vedenej sebapropagačnej kampani TV Markíza, A ako uvidíme nižšie, neustrážila si ani svoje  pozície na trhu dát o divákoch, dôležitom nielen z hľadiska  reklamných výnosov, ale aj pre určenie skutočnej váhy tej-ktorej stanice.

 

Všetky tieto a mnohé ďalšie, mimomediálne faktory spôsobili dramatickú zmenu pomeru síl. Pokiaľ v auguste 1996 kumulovaný  podiel dvoch kanálov STV na trhu dosahoval takmer 70%, v priebehu  niekoľkých týždňov sa pomer síl obrátil. V januári 1997 už získala  Markíza podľa meraní Denného kontinuálneho výskumu STV 41,5%-ný  podiel na trhu, kým STV 1 22% a STV 2 iba 7,6%. Kumulovaný trhový  podiel oboch kanálov STV sa takto dostal na úroveň všetkých ostatných staníc (pomer 29,6% : 28,9%), medzi ktorými hrala prím  hlavne NOVA s 12-13%-ným podielom.

 

Ešte v priebehu roka 1997 sa podarilo Markíze po prvý raz prelomiť magickú hranicu 50%-ného týždenného podielu na trhu. Svoju pozíciu na diváckom trhu si upevňovala aj v dvoch nasledujúcich rokoch,  a to najmä na úkor divákov NOVY, ktorej podiel postupne klesol na 9-10%. Vývoj sledovanosti STV a jej podielu na diváckom trhu dosiahol v tomto období najnižšie hodnoty v jej histórii:

 

 

Vývoj sledovanosti programov STV

1996 - 2000 (24 hod.)

 

 

ROK

1996

1997

1998

1999

2000

STV 1

11%

4,9%

4,4%

4,5%

4,9%

STV 2

6%

2,5%

2,9%

1,4%

1,9%

 

 

Vývoj podielu na trhu

1996 - 2000

 

 

ROK

1996

1997

1998

1999

2000

STV 1

46,9%

22,1%

22%

17,9%

19,6%

STV 2

16,3%

7%

6,7%

4,4%

5,8%

 

Zdroj: OMVI STV

 

 

< predchádzajúca strana - ďalšia strana >