< predchádzajúca strana - ďalšia strana >

sa opäť rozdelili do dvoch novozriadených útvarov, ktoré tentoraz dostali názvy Vysielacia  kancelária a Dramaturgia a skladba programu.

 

Prišli i niektoré problematické rozhodnutia, napríklad Oddelenie pre styk s verejnosťou, ktoré ako dôležitý imidžový článok každej televízie bolo priamo (a zrejme správne) napojené na Kanceláriu riaditeľa STV, sa delimitovalo na úsek marketingu.

 

Kým v prvom roku samostatnej existencie boli organizačné zmeny  viac-menej pochopiteľné, neskôr namiesto stabilizácie sa ich frekvencia začala dokonca zrýchľovať, strácali manažérsku logiku  a pôsobili kontraproduktívne.

 

Napríklad v roku 1994 v podniku prebehlo 35 oganizačných zmien a  delimitácií na úrovni odborov. Vystriedali sa nielen traja  riaditelia, ale aj tri kompletné Rady STV. Dalo by sa povedať, že tento pohyb súvisel so zmenami politických formácií (i keď už  tento fakt sám osebe je nenormálny). Lenže séria organizačných zmien pokračovala aj v nasledujúcom roku 1995, keď sa vedenie STV na čas ustálilo. V tomto roku „vykázala“ STV dokonca 57 väčších organizačných zmien a názvov funkcií, vrátane delimitácií a presunov zodpovednosti, spojených s personálnymi zmenami.

 

V priebehu jediného roka napríklad na mimoriadne citlivom mieste  šéfa programu došlo k štyrom zmenám. Najprv bola zmenená funkcia  programového námestníka STV na riaditeľa programu STV. Súčasne (1. 5. 1995) bola pod názvom programový námestník riaditeľa Televízneho štúdia Bratislava zriadená ďalšia funkcia  programového šéfa. Iba veľmi ťažko je možné predstaviť si, že  akčný rádius týchto dvoch funkcií sa neprelínal, i keď formálne  boli zodpovednosti rozdelené: riaditeľ programu zodpovedal za  Hlavnú dramaturgiu, Hlavnú redakciu programu a Hlavnú redakciu  prevzatých programov – teda v istom zmysle to bol akýsi post riaditeľa vysielania. Programový námestník riaditeľa TŠ Bratislava mal v kompetencii 5 hlavných redakcií: Hlavnú redakciu publicistiky  a dokumentu, Hlavnú redakciu vzdelávacích programov, Hlavnú  redakciu športu a motorizmu, Hlavnú redakciu umeleckých programov  a Hlavnú redakciu programov pre deti a mládež – teda bol to akýsi oklieštený riaditeľ programovej tvorby. Tretím priamym nadriadeným  v rámci programových zložiek STV sa stal sám ústredný riaditeľ, v ktorého pôsobnosti bola novovzniknutá Hlavná redakcia spravodajstva na čele so šéfredaktorom na I. stupni riadenia – krok, ktorý má najviac vnútornej logiky a zodpovedá aj európskej praxi. Tento model však vydržal iba 4 mesiace. Funkcia programového  námestníka riaditeľa TŠ Bratislava bola zrušená a všetkých päť ním riadených Hlavných redakcií neprešlo pod riaditeľa programu, ako by sa dalo očakávať – ale do kompetencie riaditeľa Televízneho štúdia Bratislava, kde sa už tradične uplatňovali špičkoví technickí odborníci STV. Vznikla paradoxná situácia, že riaditeľ programu STV vlastne rozhodujúce programotvorné zložky STV  neriadil. Preto o ďalšie 2 mesiace (1. 11. 1995) v rámci ďalšej  vlny zmien sa prijalo rozhodnutie premenovať funkciu „riaditeľ programu STV“ na „riaditeľ dramaturgie a programu STV“, čo ešte  viac zahmlievalo prirodzené koncepčné, tvorivé a výrobné väzby.

 

Za jednu z pozitívnych zmien možno považovať vznik Hlavnej redakcie vzdelávacích programov. Nejde ani tak o to, že sa zriadila samostatná organizačná jednotka, ale o krok správnym smerom: vzdelávacia funkcia programovej politiky STV bola dlhé roky na okraji pozornosti, hoci práve táto oblasť ju výrazne profiluje ako službu vo

< predchádzajúca strana - ďalšia strana >