< predchádzajúca strana - ďalšia strana >

Na Slovenskom trhu sa však vo významnejšej miere presadzujú veľký klienti.

 

Prvých päť najväčších zadávateľov reklamy v roku 2000 sa podieľalo na výdavkoch prvej stovky 20 percentami. Podiel 100 najväčších zadávateľov sa udržuje už od roku 1996 stabilne tesne nad hranicou 60 percent.

 

Výrazný je aj vplyv nadnárodných korporácií. Ten sa však v posledných rokoch o niečo znížil nástupom domácich mobilných operátorov či takzvaných nebankových subjektov. Tie pôsobia v oblasti retailového zbierania úspor obyvateľstva. Prekvapivo slabší je podiel domácich bánk na reklamných výdajoch. Ten sa ale môže zlepšiť postupným dokončením ich privatizácie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

< predchádzajúca strana - ďalšia strana >